tisdag 2 juni 2015

Lite fix i trädgården...

...blir det nu 
mellan regnskurarna.
Vädret är rent ut sagt "piss"
 här uppe i Piteå.
Kallt, blåsigt och regnigt.
Behöver sol och värme NU!!!














Denna hörna var tidigare
 gräs tovornas paradis.
Besvärligt att komma åt
 att klippa där 
(vilket är min syssla som jag gillar).
 Hade mycket grus över sedan innan
 så det blev en självgående hörna :)







Fyndade dessutom en japansk Torii
 på loppis för endast 150kr :) 
Passar min lugna harmoni hörna perfekt.
Symboliserar traditionellt en portal
 till en helig plats i naturen. 
De står som påminnelse 
för att rening bör ske, 
innan man träder in på helig mark.
  En Torii anses hålla borta 
dåligt inflytande av onda andar.




Ser fram emot att allt ska blomma
 och bli riktigt grönt.

Men det positiva i det hela
 om jag nu ska fram med något,
är att jag fått saker
 och ting gjorda inne 
som t.ex. massor av förrådsrensning.
Tråkigt men så otroligt skönt
 och lättande
 när det väl är gjort ;)







4 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Det blev ju jätte bra i hörnan av trädgården! :)
Och vilket pris. .! 150:- för den jätte fina och stora Toriin! Kanon.
Här i sthm blåser vi nästan bort idag!
Men det ser ut att bli bättre imorgon och framåt!
Ha en fin em och kväll!
Kram.

anettan sa...

Snyggt! Den söta Buddahn (stavning?) vill jag också ha.....så fin!
Kram Anette

Villa Ell sa...

ÅÅåå vilken oas du har, verkligen harmoniskt...

Trevlig helg
Kram Sandra

Hemma på Sjuan sa...

Åh så fint du har i din trädgård! Också. Gillar verkligen din stil o smak. Tackar för inspiration men här vill vi inte göra för mycket i trädgården eftersom vi hoppas på annat hus... Ha en fin helg! Kram Suss