söndag 7 oktober 2012

Inred med detaljer och färg

Hej underbara du!

Hoppas att du har fått en bra start på dagen, denna regniga men mysiga söndag:)

En av mina väninnor ringde och bad om piffnings hjälp på hennes födelsedag. Hon hade fått hjärnsläpp vad gällde vardagsrummet och det var bara några timmar kvar innan kalaset.
Hon var dessutom sugen på blåa detaljer men eftersom det är en färg hon inte brukar ha så behövde hon inhandla pynt och kuddar. Frågade om hon ville låna mina blåa saker som jag just nu inte använder och passa på att känna efter om hon skulle trivas med färgen. Går snabbt att låna och kostar inget.

Det är toppen om ni kan låna saker av varandra som ändå ligger i förrådet.
 Du får en chans att känna dig för och få en feeling för färgen i ditt hem. Köper du en massa nya saker känns det mer tvunget att använda dem ett längre tag, även om du inte trivs. Det är ju meningen att du ska trivas och må gott i ditt hem.







Vi startade med mysfrukost som uppladdning inför rycket:)



Resultatet blev en gladare vän och det är ju det man vill ge, lycka och glädje till sina vänner!

Denna vän gav mig som present i somras, en underbar stund på mysig restaurang. Lyxig mat och dryck. Vi satt på restaurangens terass, solen gassade och kylt bubbel rann ner för strupen. Det resulterade i en guldstund och ett härligt minne.

Under denna sköna söndag ska jag försöka hinna med att vara lite kreativ, har så länge tänkt sätta igång med mina målningar. Älskar att måla med akryl, målade i olja när jag var yngre, men när barnen kom övergick jag till akryl på grund av torktiden:)

Önskar dig en mysig söndag!
Kramar Jane


1 kommentar:

rosvikslyckan sa...

Tusen tack för all hjälp och inspiration älskade vän! Jag trivs bra med det blåa faktiskt, det känns mysigt och naturligt ihop med allt grått brunt och svart /vitt så det får stanna ett tag till:)

Tycker absolut att du ska börja måla igen, du är jätteduktig!

Ha en fin dag

kram