onsdag 27 november 2013

Nya val = nya möjligheter ...

... har tagit beslutet att
stänga min gårdsbutik och webbshop Lyckliga Hem.
Inte omgående idag men snart.
Ett val jag hade lyckan att göra själv.
Jag har känt det senaste året
 under tiden jag studerat till blivande
 dekoratör och hemstylist,
att det är där min kreativitet, passion och hjärta ligger.






Jag är så otroligt tacksam 
för att jag fick möjligheten att 
starta en egen butik, webbshop och inspirationsblogg, 
ett eget Lyckliga Hem som jag byggt upp med
 själ och hjärta.
Detta var en av mina barndomsdrömmar
att någon gång få ha en egen butik
innan pensionärshemmet ;)






Men det är en ständig stress, oro, 
oändligt med arbete med ett eget företag.
 Samtidigt en stor glädje och lycka.
Det kan även vara väldigt ensamt
 när man som jag driver det själv.
Längtar efter arbetskamrater att bolla idéer med, 
skratta med, få feedback, busa med ...

Eftersom jag är en person som har lätt att se möjligheter
i livet och lever det,
så vet jag att jag formar vägen en hel del själv.
Så vill jag arbeta mer med dekoration och styling, 
ha arbetskamrater, vara anställd,
så är det bara att ta tag i det.

Kommer att behålla firmanamnet Lyckliga Hem 
och domänerna lyckligahem.se, lyckligahem.com, 
för man vet ju aldrig om jag får någon idé i framtiden ;)
  Känner mig  harmonisk 
nu när jag tagit beslutet
visst känns det konstigt att stänga ner 
men vet att om jag ska kunna
gå fullhjärtat in i det jag verkligen vill 
så är det det som krävs.

Så ni nu därute som söker en 
kreativ, driftig, social, positiv, lojal person 
med erfarenheter som
 klasslärare i ca 10 år, egenföretagare med butik, 
webbshop, blogg - inredning och te i 3år, 
strax blivande dekoratör och hemstylist. 
En kvinna i sina bästa år. 
En mamma och fru med småbarns tiden förbi.

Hör av dig om du är sugen på
 en anställd som vill satsa 
allt driv och kreativitet på ditt företag
 eller i din butik :)

Ha en toppendag alla fina!!!
Kramar Jane




 

6 kommentarer:

Marit Johansson sa...

Det är bara sunt att utvecklas och gå vidare mot nya mål. Nu har du gett det här 3 år och om du känner att du vill vidare så gör du helt rätt. Tror inte att det blir några problem för dig att hitta ett jobb, du är otroligt duktig Jane!

Hem och Lycka sa...

Allt har sin tid och även om det säkert är med lite sorg så är jag övertygad om att det kommer gå fintfint för dig! kram Mia

Jane, Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Tusen tack Marit för dina fina värmande ord! Blir så glad :)

> Stor Kram <

Jane, Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Tusen tack Mia för dina fina ord!!!
De värmer :)

> stor kram <

Anonym sa...

Grattis fina kusin! Du kommer att rocka även där! Säger som inspirations talaren Olof "Det blir alltid som man tänkt sig"
/Kram Paula

Jane, Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Tusen tack för dina ord! Underbara Paula <3 Längtar tills du har möjlighet att komma upp och hänga ;)
Kramar