onsdag 13 november 2013

Ytterdörr och kransar

Här kommer lite enkla kranstips :)



En av årets kransar.



Eftersom vi har ny ytterdörr 
vill jag inte börja spika i den.
Dessutom har den ett runt fönster
 så det blir lite kaka på kaka att ha en krans på den.






Löste det genom att göra två kransar
 som jag satte på vardera sida om dörren.
Gillar dessutom dubbeleffekten som det ger.






Gör kransar varje år men de blir alltid olika:)
Stommen i dessa är grönt nät som liknar hönsnät.
Detta har jag format i två lika stora cirklar
 och sedan klätt in i mossa och lindat ståltråd.
Jag har lämnat baksidan av kransen utan mossa,
 endast nät, för att låta husväggen vara fri
 från mossa och inte missfärgas :)






För att de ska behålla sin runda forn och inte 
dras ut av tyngden har jag lindat fin guldtråd runtom,  
Både som effekt och som stöd.
Jag har pyntat mina med trästjärnor (från Lyckliga Hem)
 som jag sprayat i olika metallfärger 
(guld, silver, koppar även svart och vitt) 
Har bara trätt in stjärnorna lite här och där på kransen
i de lindade trådarna.



Gamla bilder på tidigare kranspyssel:




Kransen är byggd med tre kransar i olika storlekar. Detaljerad med glasburkar för ljus, murgröna, ljung, hönsnäts hjärtan mm



Pilkrans pyntad med spraymålade trästjärnor, uggla mm


Björkris krans, pyntad med virkad blomma, fågel mm


Sprayad och pyntad björkris krans.


Pyntad björkris krans.


Björkris krans format som ett hjärta, klädd i mossa och ljung.





Hjärta med nypon.






Lingonris hjärtan.


Björkris krans med piff.






Önskar dig en kreativ kväll!
Kram Jane

Inga kommentarer: